Turismeudvikling er båret af lange strategiske indsatser!
I denne weekend markerede vi 25-års jubilæum for Årø færgen.
De 25 år markerede også den stor udvikling som Årø har gennemlevet. Årø har sat sig på pladsen som Lillebælts perle. Turismeerhvervet har udviklet sig, så nu er der ud over besøg på havnen og en rundtur på øen en perlerække af gode oplevelser på øen med vingård, bryggeri, gode spisesteder, gårdbutik, fiskehandel mm.
Der er mange gode tilbud til éndagsturister. Der er også gode muligheder med ferieboliger og campingplads, hvis man bliver lidt længere.
Det er godt at fornemme at Årø-beboerne er interesseret i at udvikle deres ø – men også er opmærksomme på balancen mellem udvikling og deres særlige identitet.
Færgen har været en aktiv del i at udvikle øen og skabe lokale arbejdspladser og dermed stabilisere befolkningsudviklingen. Færgen fragter 200.000 personer hvert år – 100.000 hver vej. Med en sejltid på 8 minutter er det et attraktivt besøg værd.
Kæder man Årø og Årøsund sammen, så er der et stærkt tilbud til vores turister . Der kan opleve den jyske østkyst og ø-livet tæt knyttet.